Search This Blog

Monday, August 15, 2011

RAMADAN >>>Mencuba yang paling terbaik

Good evening all...

Tup...tup... sahaja-sudah 15 hari umat Islam berpuasa ( 15 Ramadan 1432H). Alhamdulillah... berkat kesabaran dan keimanan di hati. Kemuliaan Ramadan di jalani dengan seikhlas hati. Semoga kita semua mendapat pahala dan di redhaiNya. Amin.

Bagi yang agak-agak terkena Amnesia setiap hari. Disertakan di bawah lafaz niat puasa:

Ertinya: Sahaja aku puasa esok hari menunaikan fardhu Ramadhan tahun ini kerana Allah Taala.




Disertakan juga doa untuk berbuka puasa:  
Ertinya: Ya Tuhanku keranamu jua aku berpuasa dan denganmu aku beriman dan di atas rezekimu aku berbuka dengan belas kasihanmu Ya Allah yang amat mengasihani.


Kepada sesiapa yang merasa "Down" saya ingin menasihati dengan serangkap ayat:

Walau apa cabaran yang dihadapi di bulan mulia ini-ingatlah Allah. Banyakkan berdoa dan mohonlah pelindungNya daripada segala kemuslitan.

*To all my family members:
All the tests given that there is wisdom behind it. Tolerate and pray to Allah.


No comments:

Post a Comment

-please share your thoughts here, dude

End of 2023

 Hai, Apa khabar semua? Lama benar rasanya tidak menjengah blog ini, datang sini pun sebab rindu. Tidak langsung peduli untuk menaip dan ber...